Szerző Téma: [RLS] Hogyan csinálj meglevőből új effektet.  (Megtekintve 843 alkalommal)

Nem elérhető fabtam11

  • Master
  • ****
  • Thank You
  • -Given: 177
  • -Receive: 139
  • Hozzászólások: 1 183
  • Segített: 128
[RLS] Hogyan csinálj meglevőből új effektet.
« Dátum: 2019-02-25, 22:03:07 »
Hi!

Ebben a témában az mse fájlok kezeléséről és arról esik majd szó, hogy hogyan is lehet szerkeszteni őket.

Tehát szükségünk lehet elsőnek a World Editor nevű alkalmazásra, ami alapvetően mindegyik változata képes az mse effekteket kezelni és betölteni. Az aktuális program letöltéséhez: http://metin2hungary.net/index.php?topic=192803.0 -- ez egy alternatív link, a fórumon biztos több változat is akadhat, de most ez került a szemem elé.

Egy szövegszerkesztő, pl notepad/jegyzettömb/notepad++ dettó elkélhet  link: https://notepad-plus-plus.org/download/v7.6.3.html

Ezen kívül szükségünk lehet vagy egy meglévő mse fájlra és az ahhoz tartozó textúrákra vagy pedig egy netről lekapott effektcsomagra/vérteffektre/egyéb mse effektekre és dds\tga\png\bmp\jpg képekből álló képfájlokra.
--ezt valahogy nem akaródzik most mellékelnek, de akinek ugye rendelkezésére állnak a peccsek\ a meglevő dolgok, az bátran betöltheti őket.

És utólag elkélhet vagy egy képszerkesztő program vagy egy DDS pluginnal ellátott gimp/photoshop/ https://www.dotpdn.com/files/paint.net.4.1.5.install.zip ja ez is megteheti; (mert mért is ne?)

Na, eztán a WE-t alapból kötelező a D:\ ymir work\ elérésre kibontani, de ha mi csak mse fájlokat akarunk szerkeszteni, akkor nem minden esetben kell betartani ezt a szabályt. (Vagyis ha az mse scriptünkben nincs pontosan meghatározva egy fia ctrl+f-el kikereshető d:\ymir work\ -os sor, akkor lazán bárhonnan futtathatjuk a WE-t, ameddig effektet akarunk módosítani.
Minden más esetben célszerű a megadott elérést meghagyni és ha az effektet és a hozzárendelt fájlokat | vagy ha képes átírni pár sort és aztán az mse fájl mellé pakolni a hozzá tartozó képfájlokat, akkor az is egy opció.

1. lépés
Szóval futtatod a worldeditort:
https://i.gyazo.com/8be10681178089d7ecd047b6babee6d4.gif



Aztán felülről a "V" betűs sorból a harmadikra mész és átmész az mse szerkesztéséhez alkalmatos részre.
(ha nincs a D:\-n az a sura model, akkor bead 1 ablakot azt okézod)

2. lépés
Betöltöd az mse fájlodat
https://i.gyazo.com/1fa316308e0fd9ecb5cb3dd242bf120b.gif


Aztán belekattintasz a szürke térbe és egyszer lenyomod a "space"-t. (hosszú és üres billentyű a hüvelykujjad alatt) -> ezzel egyszer v hosszabban/többször lenyomva szinte a laggolásig menő szinten is be tod tölteni a tartalmat.

Mielőtt kifagyasztanád magad a windowsból, az "esc" gombbal tudod leállítani az aktuális effektedet, de ennél is célszerű tudnod h a szürke térbe való kattintást azért kellett az elején megcsinálni, mert így az alkalmazás érteni fogja h az adott felületnek nyomod a space-t meg az esc-et.

-A szürke terünkben az egér bal gombja a tér mozgatása, az előre/hátra görgetése a közelítés/távolodás , az egér jobb klikkje a forgatás az adott origónk körül.
-Ha tudni akarod h mekkora az effekted akk ért. szerűen elhelyezed a D:\ymir work\pc\sura\ elérésen a sura_novice.GR2 nevű fájlt
-Nyugi átlagban ha a helyén van az a fájl, akkor a fenének nem fog a karakterre állni az effekt, mert az XYZ tengelyen amúgyis lejjeb van az effekt.


Akkor jobbra látsz egy ilyet:
https://i.gyazo.com/a1e8e9dd13a6a5392970de73b747b437.png


Na most kezdésnek jön az h elmagyarázom mi micsoda:

Load - ért. szerű. ez a Betöltés --------------- |  Save - é.sz. Mentés
Merge - Betöltesz még egy mse effektfájlt,    |   Save as- Mentés másként/mentés más néven
amit az előző mse rétegei mellé tölt be a program

Clear one - egy kijelölt réteget törölsz |  [01] [SHOW] Particle -- ez lenne az első réteg
Clear all - minden réteget törölsz | [02] [SHOW] Particle -- ez lenne az első réteg
Duplicate - egy kijelölt réteget klónozol
Show - egy kijelölt réteget Megjelenítesz
Hide - egy kijelölt réteget Elrejtesz

(Figyelmeztetés a kövi hármat  nem szoktam használni)
Time bar - Időbeli haladást vezető tábla bekapcs-kikapcs |Sync ObjectTab - alapból nem kell pipálni
B-Sphree - a "vörös gömb" méretezése  -----|Show character - karakter megjelenítése(nálam mostnincs)
---------------------------------------------------------------- | Show B-sphere - a vörös gömb megjelenítése
---------------------------------------------------------------  | Show Cursor - az "origó" XYZ tengelye.



A particle részt fogjuk kezelni. Ezen a felületen a texture résznél láthatod azt, hogy az általam megnyitott mse-nél éppen milyen képfájlt kezel az adott rétegen. -- nem minden fájlt fog "pillanatképként" mutatni, de a dds képeknél érthető h átlátszóak\ egy fehér kockában csak nagyon halványan látod őket.
Insert -> megnyitsz egy v több képet, amit az adott effekt textúrájának rendelsz
Clear one-> törölsz 1 már meglevő képet, ami ugye a mostani textúra
Clear all-> törölsz minden textúrát, mert hálistennek ezzel is lehet trükközni és akár több textúrát is kezelhetünk, mert az átszínezett csontvértek villámai nem ám 1 fájlból állnak, de erről majd később adok infót.

AntyType - A rétegre betöltött képfájlok váltogatásához határozza meg h hogy is haladjon a dolog
AniDelay -  A betöltött váltogatni kívánt képfájlok láthatóságának ideje (szal értitek)
Random Start Frame - Randomizálod a betöltött képfájlok sorrendjét (szal értitek)
Az utóbbi három opció képes lehet arra h a már korábban írt átsz. 105-ös vértek villámeffektjéhez hasonló jelenséget varázsoljon. Mondjuk még soha nem használtam, de ez csak az én nézőpontom.

Blend->
SRC - A betöltött kép színforrása \ mifene, alfacsatornával v anélkül kezelendő-e a kép
DEST - A betöltött kép kezelése \ jelenlegi ismereteim szerint az előzővel hasonló a funkciója
OPER - Ez kezelheti az erősséget \ az egyéb textúrára vonatkozó beállításokat

 A Blend beállításával a betöltött képfájlok interválásához/áttetszőségéhez menő opciókkal játszhatunk. Szal elvleg a fekete és fehér füstök is simán legyárthatók ezzel, csak tudni kell azt h nem minden opciót tud kezelni a metin2, ezért itt csak az interválásig mehetünk el.  -- ja magyarul ezt a részt célszerű észbentartani h hogy is volt eredetileg, mert csúnyán megszivathatnak a beállításaok. (csak az első pár opciót szoktam használni, nálam a többi felesleges volt)
-- Célszerű lehet tudni h egy jpg/tga/dds betöltésénél a blendes opciók megeshet másak lehetnek.

Billboard -> a betöltött textúra láthatósága, avagy
Az első opciót átugrom, mert az kb a másodikkal egyezik.
All Axis -- lehet olyan, hogy minden irányból látod.
Only Y -- lehet olyan, hogy csak az Y tengelyre vetítve látod (függőleges)
Lie -- lehet olyan, hogy elfekteted (pl mint az erőstest pozíciója)
lehet olyan, hogy keresztben két rétegben áll az Y tengelyen (a sötét védelem lila tüskéi)
lehet olyan, hogy keresztben három rétegben áll az Y tengelyen (meg nem mondom, hogy láttam-e ilyet)

"3. lépés" megnyitod az adott képfájlodat a képszerkesztőddel. A kép szerkesztésére nem adok bővebb leírást, mert szinte mindenki sejtheti, hogy a Photoshop és a Gimp esetén fix elkélhet 1-2 alfacsatorna, de a paint.net alkalmazásánál hálistennek nem kell a rétegekkel bíbelődni. ^>^
Na szerkesztettük a képet, mentettük és az mse mellé v az mse közelében levő elérésre raktuk.

Átkattintunk a WE-be és a clear one-ra megyünk, majd az insert -re kattintunk és az adott elérésre navigálunk(ahol a képünk van) és aztán a fájlkiterjesztések "minden fájl"-ra való állításával, máris előszedjük, kiválasztjuk és megnyitjuk az új képünket.

https://i.gyazo.com/5e1ff52e37437ba51dbf547fa3ca8d59.gif

A gifen látható egy amolyan 23:01-kor hadd ne mondjam már meg, hogy néz ki egy flashmob stílusú dolog.

Akkor jön a 4. lépés:

Lehetőleg egy üres részre kattintasz, lenyomva tartod az egeret és odébb csúsztatod a paneleket
https://i.gyazo.com/7d9e3e130eae21ad817abe8c966e9740.gif


Megállsz a Rotation-nál
és értelmezed h a forgatás pontosan mire vonatkozik.

Forgatás
Forgatás típúsa- ennél az opciókat sorrendben fogom leírni: időzíthető(egy sor múlva látod a hozzá tartozó részt), lehet óramutató járásával és azzal ellentétesen, vagy akár random irányba is forgatni.
A forgatás sebességével én nem igazán szoktam kísérletezni, de ha valaki ért az időzítéshez, akkor simán elszórakozhat ezzel az opcióval. A véletlen szerű forgatásnál a kezdő és végpontokat határozhatjuk meg(izé, amúgy ez az időzíthető opcióval függ össze csak a kóreai-angol tolmácsolás bazira el van tájolva tőlem).

Opciók: -- az ég egy adta világon nem volt ezzel még dolgom
Nyújtás engedélyezése (a textúra nyújtása/ alakítása?)
Összekötés engedélyezése (semmilyen funkciót nem látok)

Time event rész: (ez be szokott buggolni ha az ablakot átméretezed)
Alapértelmezett az X tengelyen levő, textúrákra vonatkozó "méretezés"
Aztán jön az Y tengelyen lévő rész hasonló funkcióval, mint az előzőn
Ezután a forgatásnak is van egy hasonló része
A gravitációnak is van egy része, ami hála az égnek fogalmam sincs h hogy jött ide.
lég ellenállás - elvileg a speedtree dolgaihoz menne, de ezzel se volt még dolgom
Piros szín (csatorna)
Zöld szín (csat)
Kék szín (csat)
Alfa (csat)
 
Ja és van egy ilyen gomb is: Színanimáció szerkesztése / Edit Color Animation
5. lépés rámész az edit color animationra:
https://i.gyazo.com/4bf9458b4b9095c6b5b22993576ef35c.gif


látni fogsz egy Color Animation ablakot.:
A felső sávnál egy vagy több háromszöggel alájelzett színárnyalatod lesz. Ez lenne az a rész, ami a színekért felel.

Az alsó sorban az alfa csatorna által láthatod h kb mit láthatsz majd az animáció alatt leginkább.
Ha az egész dolog fehér, akkor mindent láthatsz ~ergo egészen az eleje és a vége is mutatni fogja a színeket. Ha az egész fekete, akkor fullosan láthatatlan a dolog. Ó, jobbra van még egy skála, ahol az alfacsatornás sorral lehet babrálni, hogy mennyire legyen látható az effekted az "animációja" elején, közepén és végén.
https://i.gyazo.com/b71b98f05fdc0b06d0a5c0bc64989e90.gif



Az 5. 1. lépés:

Mentés másként -> csinálsz magadnak egy újabb megnevezésű fájlt. És így féligmeddig kész is vagyunk az első réteggel
A második lépéshez elmész az adott mappádba, majd megnyitod a notepad++-al az új msefájlodat. és ezt fogod látni:
https://i.gyazo.com/608a2afa01f0ee04d168d3c390e4001d.gif

Legörgetsz / ctrl+f-el elmész a fájl elején lévő  TimeEventColorRed-hez.
Itt ki fogod jelölni szinte a         TimeEventColorRed-től a         List TimeEventRotation -ig
CTRL+C
legörgetsz/ ctrl+f-el elmész a fájl végén/másik felén lévő TimeEventColorRed-hoz.
Itt fogod, kijelölöd szinte a        TimeEventColorRed-től a         List TimeEventRotation -ig
CTRL+V
--ha több réteg van, akkor azoknál is megcsinálhatod a színcserét, hogy minden rétegen egységesen legyen meg az új színanimációd.   (nem kötelező de néha ez harmonizál)

Akkor ha megvagy a szerkesztéssel, ctrl+s és mentetted is a fájlodat. Bezároda fület notepad++-ban, és megnyitod a WE-vel az újonnan létrehozott fájlodat. Majd szürkébe katt, szépsz-t nyomsz és csekkolod.

Az 5.2. lépés:
Lejjebb görgetsz

https://i.gyazo.com/775333c6e5383437f34fd27326b340e9.gif


Amit látsz:
Max particle: Egyidejűleg hány rétegben/milyen mértékben adja az effekt a textúrát.
         vagyis az illusztráción egyidejűleg elvleg 15 átlátszó lapban van az a flashmob.
Ciklus:
   Hossza: 0.500 -- eddig látod, ha kevesebben van gyorsabban eltűnik, ha többön akk lassabban
   Loop: ha pipálod folyamatosan halad az effekt, ha nincs pipálva 1x lefut azt jóccakát
   
Geometriai alakzat
   típúsa: Pont/Elipszis/Négyzet/Gömb -- na most a gömbön voltunk alapból de ha lecseréled, akkor az alakzatod viszonylag több érdekes alakzatban mozoghat.
   https://i.gyazo.com/28077baf92c8677f1e0adb9b137db1f3.gif
   haladó beállítások: lehet szabad, kifele és befele haladó is.
   
A lentebb található Radius arra jó, hogy szétszórhasd a térben az effektedet.: várj képpel is szemléltetem:

https://i.gyazo.com/6e1b29a77755cfbfd460d5cc29719cdf.gif
Ez a hatás kb arra jó, hogy bizonyos füstöknél vagy hópelyheknél, felhőknél, tollaknál, leveleknél, egyéb tényezőknél csak úgy legyen egy amolyan szokatlan térfoglalás. Azért soroltam fel a lehetőségeket, mert pár régebbi projektemnél már eljátszogattam azzal, hogy ezzel is szépen rá lehet tenni 1-1 vértre, ha képesek vagyunk valahol mértékre lelni. (Az 500-as érték csak egy random szám, érdemes tudni h az ideális 23-100 körül lehet)

Az Emit from edge opciót nem igazán ismerem, elvileg egy másik féle effekthez kellhet ez az opció.

Random Velocity -- XYZ irányzékba vágott mozgatás -- ezzel se nagyon szoktam foglalkozni, de 0.05-0.15 körül még épp elviselhető leszámítva azt, hogy a tér adott irányzékaiba mozognak tőle az effektünk lapjai.

Time event -- Emittering size - Szórás, avagy ha a kistérképen felhúzzuk a cuccot képes lesz szétszórni\váltakozó irányokba lökni az effektünk adott rétegének... szal a random Velocity-vel hasonló hatása van.
         Emit angualarVel - tippelem, hogy hozzá nem nyúlnék de dettó hasonló funkciója van.
         X/Y/Z irányzékok - ez így az effekt esetlegesen 1 v több irányba való mozgatásáért felel.
         Velocity - valahol az Y tengelyen való mozgatásért felelhet, leginkább a "gomolygó füstre hasonlíthat"
         Emission COunt - a korábbiak elvén valahol a vibráló/sugárzó hatásért felelhet -- gyakorlatilag dunsztom sincs mi ez.
         Life time - A dolog sebességét kezeli, lefele tolva gyorsul és rövidebb ideig tart, felsőbb irányba mozdítva lassítja az effektet.
         Size X/Y -- X és Y méretek állítása, ez is egy amolyan nyújtás/lapítás dolog.
         
         
Meg is volnánk az alapokkal, amikhez így hellyel, közzel értek.:

most jöjjön pár hasznos trükk.:

   Az egyes effektek színezéséhez fontos tudnunk, hogy vagy világosszürke vagy sötétszürke színű mintát kell használnunk. --Ez a dds és a tga képeknél lehet
https://i.gyazo.com/572a8a16d1f13394a0e2b4f5f8fbea07.png

Aztán: az alfacsatornás beállítások csak alfacsatornás képpel passzolnak, ha a Blend SRC alfában van akkor a DEST értéke One(vagy több)

-Ha fehér színt akarnánk előállítani, akkor a következő dologgal tisztában kell lennünk: hidegebb árnyalatért a világoskék fehérhez közeli színei jók;
melegebb/világosabb árnyalathoz a narancssárga/a sárga fehérhez közeli rányalatára tippelnék, bár megeshet h mások máshogy csinálják.
+ emellett a scriptben az RGB résznek így kell kinéznie (ja mindhárom érték egyezik)
        List TimeEventColorRed
        {
            0.000000 1.000000
            0.400000 1.000000
            0.700000 1.000000
        }
        List TimeEventColorGreen
        {
            0.000000 1.000000
            0.400000 1.000000
            0.700000 1.000000
        }
        List TimeEventColorBlue
        {
            0.000000 1.000000
            0.400000 1.000000
            0.700000 1.000000
        }
        List TimeEventAlpha
        {
            0.071795 0.250000
            0.354286 0.238938
            0.980000 0.000000
        }
   

Üzenet összefésülés: 2019-02-26, 10:49:25

A fekete szín előállítása gyakorlatilag így lehetséges:
Vanegy olyan képünk, ahol interválva van az RGB-re rakott rész, de az alfacsatornája sima(fogod a mellékeltet, interválod és máris megvan a tökéletes alfacsatorna alapanyag)
https://i.gyazo.com/9c43c8a53ea5ce03a399f70ebdb685c3.png


Ehhez az intervert verzióhoz a Blend settings: SRC - SRC ALPHA SAT      DEST- INVSCRALPHA    OPER- Modulate      És persze itt is egyeznie kell az RGB scriptben a piros/zöld/kék kódjainak!



A fekete és fehér effekteknél fontos tudni, hogy a lenti Time Event -> ALPHA résznél nem garantált, hogy minden opcióval ugyanolyan jól fogja adni a játékon belül, mint WE-ben. Szal bármennyie is sötétet akarsz a kevesebb néha több. Ja amúgy azzal is számolnod kell, hogyha ez vért vagy npc vagy peteffekt, akkor a cucc erős laggokat okozhat ha kb 30x a közeli areában minden player petjének mozgását követi.
illusztráció:
 https://i.gyazo.com/752b418fd5197530eab4356f08b7e613.gif



Aztán...
 ugye nem feltétlenül 1 vagy 2 színünk lehet, hanem akár egy különös RGB aurát is bevághatunk, hogy akár még egy prémium hatást keltő effektünk is lehessen.
 https://i.gyazo.com/7796c4ae36cfec6abf03785f16167993.gif

 
Ehhez csak az adott mse effektfájlra,  a np++-ra és a következő részre lesz szükségünk:
        List TimeEventColorRed
        {
            0.000000 1.000000
            0.174359 1.000000
            0.320513 0.403922
            0.484615 0.000000
            0.615385 0.031373
            0.741026 0.603922
            0.861538 1.000000
            0.997436 1.000000
        }
        List TimeEventColorGreen
        {
            0.000000 0.141176
            0.174359 0.956863
            0.320513 1.000000
            0.484615 1.000000
            0.615385 0.000000
            0.741026 0.000000
            0.861538 0.000000
            0.997436 0.000000
        }
        List TimeEventColorBlue
        {
            0.000000 0.141176
            0.174359 0.000000
            0.320513 0.000000
            0.484615 0.988235
            0.615385 1.000000
            0.741026 1.000000
            0.861538 0.976471
            0.997436 0.000000
        }
        List TimeEventAlpha
        {
            0.000000 0.180000
            0.300000 0.490000
            1.000000 0.292035
        }
És kész is, ennél is ügyelni kell ugyan h áttetszőbb v rikítóan laggoltató legyen-e, de ízlések és pofonok...

Am valahol nincs egy gomb arra, hogy ne vonja össze az smf fórum a saját posztjaimat?

https://i.gyazo.com/85efb5b46beddcc7ffad6cdd0468e94f.gif

Újabbb effektek (pár saját új+régi sémával)  https://data.hu/get/11737943/useless_effects.rar

10 féle vértcsomagot és azok effektjeit. https://data.hu/get/11713916/SLX_patch_X.rar

A(z) elit kliens csillogása: https://data.hu/get/11713917/elitklienscsillogas.rar

Pisti95 régebbi füsteffektjei editelt változat
 https://data.hu/get/11713922/Armor_smokes_by_Pisti95.rar

Egy komplettebb effektcsomag még 2018-ból.: https://data.hu/get/11714102/m2h_release.zip

sirius-os remake jelszó www.metin2hungary.net
https://data.hu/get/11714033/siriusmt2_remake_armor_v2.2.rar

A par_file.rar tartalmaz egy fekete/ arany/ezüst/bronz/gyemantkék/rgbaura mse effektfájlt + a hozzá tartozó textúrákat
« Utoljára szerkesztve: 2019-03-14, 18:57:30 írta fabtam11 »
\\_@_,

Nem elérhető fabtam11

  • Master
  • ****
  • Thank You
  • -Given: 177
  • -Receive: 139
  • Hozzászólások: 1 183
  • Segített: 128
Re:[RLS] Hogyan csinálj meglevőből új effektet.
« Válasz #1 Dátum: 2019-03-09, 11:08:43 »
folytköv.
Fontos tudnivalók:
(szal még pár sornyi infó)
Bármilyen effektet is csinálsz, ügyelned kell arra, hogy...
*hogy nem szerepelhet az effekten más márkák logói vagy nem játékhoz illő képek.
 -sztem nem kell elmagyaráznom a dolog okát(amúgy mi a fenének akarnál ingyenreklámot csinálni?)
*hogy az effektek nem villódzhatnak hirtelen más-más színekben.
 -az epilepsziával nem szabad viccelődni (mert ugye a játékosok épsége azért rettentően fontos)
*hogy nem lehet az effekten vallási/ideológiai/egyéb vizuális materiálok(kép/logó/ikon)
 -Nos mindennek megvan a maga helye, ideje és különben is a Metin2 a(z) SFW kategóriában van.
*hogy én nem felelek azért, hogy te betartsd ezeket a szabályokat...
 -Mindenki azt csinál, amit akar(de remélhetőleg mértékkel és felelősséggel)   :D
Sok sikert.
« Utoljára szerkesztve: 2019-03-09, 11:26:13 írta fabtam11 »
\\_@_,